Урок мислення просто неба в 1 класі
Вчитель: Дубинюк Л. М.
Тема: «Ми
сніжинки - парашутики зими»
Мета: дати дітям
уявлення про зимові опади; вчити
спостерігати за явищами природи, фантазувати; збагачувати
свою мову новими словами; виховувати
естетичні почуття, любов до
природи.
Обладнання: вірші українських поетів,
загадки, ілюстрації, оповідання В.О. Сухомлинського « Хлопчик і сніжинка»,
казка В.О.Сухомлинського
«
Снігур-різьбяр», музика із твору П. Чайковського « Пори року»
Хід екскурсії
1. Організаційний
момент
2. Оголошення
теми і завдань екскурсії
3. Актуалізація
опорних знань
Ми сніжинки, ось де ми -
Парашутики зими,
Подружилися з вітрами
І кружляємо над вами
§
Що ж це за парашутики до нас прилетіли? Звідки
падають сніжинки? (З хмарки.)
§
Якими словами можна описати рух сніжинок? (Падають, кружляють, танцюють, летять.)Покажіть
Тихо-тихо опускаються сніжинки.
Летять на дорогу, дерева, паркани, кущі. На що ще схожі сніжинки? (На білі мухи, пушинки, пір’їнки, метелики,
Я
зими дитинка, Красуня Сніжинка.
Морозець — то мій татусь,
Дід Мороз — то мій дідусь.
Колисала мене Віхола,
А Зима на щічки дихала.
І тому така я гожа,
На Матінку-Зиму схожа.
§
Чому не можна зловити сніжинку голими руками? (Від нашого тепла вона перетвориться на
краплинку води.)
§ Сніжинка
і краплинка
Сніжинка і краплинка
В віконце крізь щілинку
Сніжинка залетіла.
Галинка ту сніжинку
Намалювать схотіла.
Поки папір шукала, —
Сніжиночки не стало;
Лишилася краплинка:
— Малюй мене, Галинко! (Вадим Бойко)
4. Ознайомлення з творами В.О.Сухомлинського
§ Читання
оповідання В.О. Сухомлинського «Хлопчик
і сніжинка»
З неба летіла додолу сніжинка. Вона
була ніжна, легка, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв хлопчик. Він бачив,
як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги і її затопчуть».
Ні, не треба падати сніжинці на
землю. Не треба її затоптувати.
Хлопчик простягнув долоню. Він
захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала.
Хлопчик із жалем дивиться на долоню. А там блищить крапелька, мов сльозинка.
-
Якою була сніжинка?
-
Про що думав хлопчик ?
-
Що захотів хлопчик ?
-
Що сталося зі сніжинкою ?
§ Тоненькі
сніжинки
На мене сідають,
Мене за ялинку
Напевне вважають.
Не знають сніжинки –
Смішинки тоненькі,
Що я – не ялинка,
А просто – Оленка
§
Одягніть рукавички і впіймайте сніжинку. Розгляньте
її. Сніжинка – справжнісіньке чудо зими. Яка вона? (Маленька, красива, ніжна, чудова, тендітна.)
§
Упала сніжинка мені на рукав.
Яка ж вона гарна, а я і не знав.
Біленька, пухнаста, така чарівна,
А я завжди думав – вона крижана
А скільки форм! Здається, що немає
двох однакових сніжинок. Ось ця схожа на зірочку. А у тебе? (На пластинку, квіточку, стовпчик, їжачок,
голочки.)
Одні сніжинки схожі на квіточки, а
другі – на зірочки. Бувають сніжинки, як їжачки. Але всі вони мають шість
промінчиків. Запам’ятайте свою сніжинку й намалюйте її після екскурсії.
Робота за казкою В.О.Сухомлинського
« Снігур-різьбяр»
-
Діти, а чи знаєте ви, звідки на хмаринці беруться
сніжинки? Послухайте казку В.О.Сухомлинського «Снігур-різьбяр».
§
Звідки падають на землю такі красиві сніжинки? А ось
звідки.
На високу-високу гору два ведмеді
викотили брилу льоду. Чистого, прозорого. Там живе чудовий майстер Снігур-різьбяр.
Маленькими ножиками й молоточками різьбить, викарбовує він із льоду красиві
білі сніжинки. І сипле, сипле їх. І падають сніжинки на землю, і блищать, мов
зірочки, на сонці.
А як втомиться Снігур-різьбяр, тоді
й снігу немає.
Діти, а зараз працює Снігур-різьбяр? (Так.)
У сильний мороз під ногами рипить
сніг. Це ламаються промінці сніжинок, тому ми чуємо такий звук.
§
Коли вміти слухати музику зими, то можна почути, як у
морозну погоду дзвенять сніжинки. А коли уважно спостерігати за ними, то можна
побачити, як у повітрі сніжинки танцюють одна з одною танець.
§
Як ви гадаєте, що то буде за танець? Чому саме вальс?
А коли сніжинки танцюють польку?(Коли
сильний вітер.) І ми потанцюємо, покружляємо, як сніжинки.
Діти стають парами і кружляють під музику у таночку .
5. Підсумок екскурсії.
-
Що нового дізналися?
-
З якими творами познайомилися?
-
Оцініть нашу екскурсію смайликами .
Немає коментарів:
Дописати коментар