Урок позакласного читання в 3 класі за творами В. Сухомлинського
Вчитель: Півторак О.І.
Тема: До невичерпного джерела творчості
В.О.Сухомлинського
Твори: «Соромно перед соловейком»
«Зламана
яблунька»
«Треба врятувати волошки»
Мета: збагачувати знання дітей творами
В.О.Сухомлинського, розширювати інтерес до
читання, вчити робити висновки з прочитаного,
виховувати любов до природи,
розвивати пізнавальні здібності, бажання вчитись творити добро, бути
чесним,
працьовитість.
Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського, виставка книг, вироби із
природного
матеріалу
1.
Підготовка до уроку.
Організаційний момент
На уроці попрацюю
Розповім і намалюю
Буду добре я читати
Мріяти, фантазувати
-
Кому дозволимо першим сісти
-
Так, правильно. Спочатку краса, а потім сила.
2. Повідомлення теми уроку
1 д. На доброті
існує світ,
І з добротою пахне хліб,
І
мирне небо – в школу йти,
Це також вияв доброти.
І до людей любов свята
Це чистота і доброта.
2 д. Сказав
мудрець:
« Живи, добро звершай;
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з Добра!»
3. Розгадування кросворда
1 п . . .
. . .
2 . . р .
. . .
3 . . и . .
4 . р
. .
5 . . . о
.
6 . . д .
. . . .
7 . а
. . .
1. Великий простір з бідною рослинністю, або зовсім без рослинності ( пустеля)
2.
А там де починається зелений ялинник,сидить собі пишається
хороший (боровик)
3.
Хто хвалився соловейком в оповіданні «Сергійкова квітка»?
( Гриць)
4.
Невеличка тварина, яка живе під землею ( Кріт)
5.
Так кажуть, якщо температура повітря нижче нуля ( Мороз )
6.
Листопад зимі ворота ( Відчиняє)
7.
Розповідний твір про вигадані фантастичні події (Казка)
-
Прочитати слово зашифроване в кросворді ( Природа)
4. Розповідь учителя
Сьогодні у чарівний
світ Природи поведе нас незвичайний учитель із Школи під Блакитним Небом. Що це за школа? Це – джерело
дивної думки і слова. С юди щодня приходять учні, щоб стати людьми великої
душі, розумними й сердечними, мудрими мислителями. Приходять у світ
казки-природи, і самі стають письменниками.
-
Хто ж учитель цеЇ незвичайної школи?
-
Показ портрета В.О.Сухомлинського .
5. Робота журналістів
Розповідь про
біографію В.О.Сухомлинського .
6. Гра «Мікрофон»
-
Де народився В.О.Сухомлинський?
-
Хто змайстрував малому Сухомлинському скриньку для книг?
-
Яким був Сухомлинський у навчанні?
-
У скільки років В.О.Сухомлинський переступив поріг школи?
-
Ким працював він у школі?
-
Скільки творів написав Сухомлинський?
7. Діти до уроку підготувались
групами. Кожна дібрала собі свій твір
I
група Соромно
перед соловейком
IIгрупа Зламана
яблунька
IIIгрупа Треба
врятувати волошки
8. Читання оповідання (голосне) кожною групою. Ланцюжком.
9. Перевірка прочитаного.
Запитання кожної
групи до класу
I група «Соромно
перед соловейком»
1 Де відпочивали Оля й Ліда?
2 Чим були зачаровані дівчатка?
3 Як збиралися Оля і Ліда?
4 Як ви розумієте вислів «Соромно перед соловейком»
II група «Зламана
яблунька»
1 Хто зламав яблуньку?
2 Як Мишко переживав свій вчинок?
3 Як дізналися діти, що яблунька ожила?
4 Як доглядав яблуньку Мишко?
III група «Треба
врятувати волошки»
1
Чому стурбувалася Олеся?
2
З якою метою дівчинка пішла на Вітрове поле?
3
Як це характеризує Олесю?
10.
Підсумок уроку
1.- Що спільного в
цих оповіданнях?
- Як ви оцінюєте
вчинки героїв?
- Хто з дітей вам
найбільше сподобався?
- На кого ви б
хотіли бути схожі?
- Чого навчають нас
ці оповідання?
2. Робота над
ілюстраціями до оповідань
Виставка дитячих робіт
-
До яких оповідань ці малюнки?
1.
Слово вчителя, ми ще раз перегорнули сторінки цікавої
книги Природи і зрозуміли, що до неї треба ставитись як до живої істоти. І тоді
нас оточуватимуть чудові ліси, чутимемо чарівний спів пташок, питимемо чисту
джерельну воду. Нам буде добре і затишно під чистим сонячним небом. А слово
«пустеля» будемо читати тільки у словнику.
Читайте книги В.О.Сухомлинського. Вони
навчають нас бачити і розуміти прекрасне,
адже людина починається із добрих вчинків.
Немає коментарів:
Дописати коментар