Урок літературного читання в 4 класі за твором В. Сухомлинського "Не
забувай про джерело"
Вчитель: Дмитренко
О. М.
Тема: Думай про
наслідки. В.Сухомлинський. Не забувай
про джерело
Мета: Актуалізувати
знання дітей про життя і творчість В.О.Сухомлинського, відпрацьовувати навички
свідомого, виразного читання, вчити аналізувати прочитане, висловлювати спою
думку, виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення; виховувати в учнів
відповідальність за власні вчинки, бережливе ставлення до природи
Обладнання: мовний матеріал, ілюстрації по темі.
Хід уроку
I.
Організаційний момент
II.
Мовленнєва розминка
1.
Артикуляційні вправи
«Рибка», «Кулька»,
«Смачне варення»
2.
Робота над скоромовкою
Тілі-тілі, кізки
білі
Біля річки сіно їли
Трішки випили
водиці
Із глибокої криниці
3. Гра «Дощик»
III.
Повідомлення теми і мети уроку
- Назву твору і над яким будемо працювати, ви зможете
дізнатись, склавши розсипані склади.
- Сьогодні ми будемо працювати над твором « Не забувай про джерело» В.О.Сухомлинського
- Що відомо про автора?
- Які його твори читали?
IV.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.
Гра «Передбачення»
-
Прочитайте заголовок
-
До чого спонукає автор?
-
Про що може йтися в оповіданні?
2.
Читання вчителем
-
Які почуття викликав твір?
-
Над чим примусило замислитися оповідання?
3 Словникова робота
Читання «Луною»
Неприкаяними Задоволення
Чистіший
Призвід
Підлітків
Нинішньої
4.Фізкультхвилинка
5.Читання
тексту учнями «Ланцюжком»
- Що засуджується в творі?
6. Аналіз
змісту оповідання.
- Що було на місці пустиря багато років тому?
- Прочитайте опис ставка.
- Хто викопав ставок?
- Яке рішення прийняли селяни на своїй ралі?
- Чи дотримувались люди цього рішення?
- Як прозвали сім’ю, що
приїхала до села?
- Чому?
- Що помітили старі люди?
- Що сталося з водоймою?
- Знайдіть слова, які передають головну думку твору?
7.
Постановка запитань одне одному за прочитаним.
8. Робота в
групах
I група
Які поради ви дали
б людям цього села?
II група
Порівняйте
поведінку людей на початку твору і в кінці
III
група
Як можна змінити
кінець оповідання?
V.
Узагальнення і систематизація знань
1. Гра «Чи є такі речення в тексті»
2. Складання плану
3. Переказ уривків твору
VI.
Підсумок уроку
-
Сьогодні на уроці я вчився …
-
Найбільше мені сподобалося…
-
Який висновок з прочитаного зробили?
Немає коментарів:
Дописати коментар